CMS

W serwisach internetowych wymagających częstej aktualizacji, może zostać zaimplementowany System Zarządzania Treścią (CMS), do którego obsługi nie jest wymagana znajomość programowania.

CMS – co to jest? System zarządzania treścią (ang. Content Management System) jest to aplikacja pozwalająca na proste, szybkie zarządzanie treścią strony za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Podstawową zaletą systemu jest możliwość wprowadzania zmian w treści strony przez osoby nie znające programowania – edycja odbywa się w przypominającym edytor tekstu oknie.

Rozwiązanie takie pozwala na bieżące informowanie o zmianach w ofercie i ważnych wydarzeniach firmowych za pośrednictwem serwisu www, nie pociagając za sobą dodatkowych kosztów.

Zalety posiadania Systemu Zarządzania Treścią:

  • samodzielna edycja treści, danych i grafiki w serwisie, z możliwością nadania użytkownikom różnych poziomów uprawnień;
  • prosta obsługa, umożliwiająca dokonywanie zmian nawet przez osoby nie posiadające wiedzy z zakresu programowania;
  • szybka aktualizacja serwisu, pozwalająca na skuteczne dostosowanie do potrzeb rynku;
  • pełna kontrola prezentowanej treści;
  • modułowa budowa systemu pozwala na zastosowanie tylko potrzebnych elementów, a dzięki temu na obniżenie kosztów wdrożenia;
  • ograniczenie kosztów związanych z utrzymaniem i aktualizacją serwisu. Działanie systemu oparte jest o przeglądarkę internetową, za pomocą intuicyjnego w obsłudze panelu sterowania. System nie wymaga dodatkowego oprogramowania, co pozwala na dokonywanie zmian na dowolnym komputerze podłączonym do sieci internetowej.

Od strony Administratora:

system zarządzania treścią system zarządzania treścią
Ekran zarządzania stronami Ekran edycji strony
system zarządzania treścią system zarządzania treścią
Ekran zarządzania użytkownikami Ekran zarządzania archiwami

Cechy systemu zarządzania treścią (CMS)

  • panel edycji treści zawiera wszelkie opcje niezbędne do skonstruowania dowolnego układu tekstu: wybór kroju, rozmiaru i koloru czcionki; wyrównywanie do krawędzi, wypunktowanie; wstawianie i modyfikacja plików graficznych; zamieszczanie linków do stron lub dokumentów;
  • możliwość wprowadzania informacji na długo przed właściwą publikacją;
  • obsługa styli CSS;
  • biblioteka grafiki – import plików graficznych wraz z możliwością edycji właściwości pliku;
  • galeria – możliwość tworzenia galerii zdjęć, oraz wykorzystanie jej w wielu miejscach serwisu;
  • pełna obsługa formatowania tabel w dokumentach;
  • możliwość dodawania/edycji/usuwania kolejnych podstron oraz działów; możliwość dodawania/edycji/usuwania ważnych wiadomości – aktualności, promocje, itp;
  • newsletter – zapisywanie na listę subskrypcyjną – automatyczne rozsyłanie informacji do wszystkich zarejestrowanych użytkowników;
  • kopia bezpieczeństwa;
  • administracja użytkowników z możliwością nadania różnych poziomów uprawnień;
  • zintegrowana wyszukiwarka wewnątrz serwisu;
  • przyjazna dla wyszukiwarek struktura linków.

Jeżeli nie chcesz inwestować w System Zarządzania Treścią, a w Twoim serwisie istnieje potrzeba dokonywania regularnych zmian, proponujemy przekazanie ich obowiązku naszej firmie [› Więcej na ten temat].

Przykładowe realizacje w oparciu o system zarządzania treścią:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *